دانستنی‌های کالای خواب

کاربرد رنگ ها در دکوراسیون2

در مقاله قبل ترکیب رنگ های خنثی (سفید، طوسی، مشکی، نسکافه ای) بر طراحی دکوراسیون را بررسی کردیم، امروز میخواهیم با رنگ های گرمی که موجب افزایش شور و نشاط در خانه میشوند آشنا شویم، این رنگ ها برای افراد خاص پسندی که عاشق تنوع هستند پیشنهاد میشود:

تاثیر رنگ زرد بر دکوراسیون داخلی:

هنگامی که به رنگ زرد فکر میکنید، احتمالا اولین تصویری که به ذهنتان میرسد خورشید است، رنگ زرد رنگی بسیار انرژی دهنده و محرک است.
پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید خانه ای با فضای گرم و صمیمی داشته باشید هرگز از تاثیر رنگ زرد غافل نشوید، این رنگ انرژی شما را بالا برده و سبب افزایش امید، خلاقیت و اعتماد به نفس میشود.
بهتر است رنگ زرد را با یک رنگ خنثی مثل سفید یا طوسی ترکیب کنید چرا که انرژی بسیار زیاد این رنگ و مخصوصا استفاده از آن در اتاق خواب میتواند سبب کم خوابی و یا افزایش اضطراب شود.

روتختی دنزو

تاثیر رنگ نارنجی بر دکوراسیون داخلی:
نارنجی نیز رنگی پر انرژی و گرم است که میل به ارتباط اجتماعی و همصحبتی را افزایش میدهد، انتخاب این رنگ برای استفاده در اتاق کودکان بسیار مناسب بوده و موجب افزایش انرژی در آنها میشود.
رنگ مقابل نارنجی، آبی میباشد که ترکیب این رنگ گرم با رنگ سرد آبی ترکیبی بسیار جذاب ایجاد میکند، اما اگر میخواهید فضای خانه شما شیک تر بنظر برسد و قدرت شما رو بیشتر نمایان کند میتوانید از ترکیب نارنجی در کنار مشکی استفاده کنید.نارنجی رنگی بسیار اشتها برانگیز است که برای استفاده در رستوران ها بسیار گزینه مناسبی میباشد

دنزوهوم

تاثیر رنگ بنفش بر دکوراسیون داخلی:
همانطور که میدانید رنگ بنفش رنگی بسیار پرطرفدار است چرا که این رنگ با وجود نتاژهای مختلف نشانگر آرامش اطمینان و زیبایی است.
استفاده از این رنگ در دکوراسیون خانه برای شما فضایی دوستانه اما شیک بوجود می آورد، اگر میخواهید فضای خانه شما بزرگتر به نظر برسد، بهتر است از رنگ یاسی استفاده کنید.
جالب است بدانید استفاده از این رنگ در اتاق نوجوانان، خلاقیت آنها را افزایش داده و استعدادهای آنها را شکوفا میکند.
مکمل رنگ بنفش رنگ زرد است که استفاده از این دو ترکیب در کنار هم بسیار شیک است اما مراقب باشید که از استفاده تناژهای گرم این دو رنگ در کنار هم خودداری کنید زیرا موجب اغراق در فضا و افزایش اضطراب میشود.

روتختی

تاثیر رنگ قرمز بر دکوراسیون داخلی:
احتمالا رنگ قرمز برای اکثر ما یادآور خون یا آتش است.
شور و حرارت این رنگ بسیار زیاد است و همچنین میتواند نمادی از قدرت باشد، اگر دقت کرده باشید در گذشته، این رنگ کاربرد زیادی در طراحی های کلاسیک و عمارت های بزرگ داشته اما پیشنهاد میکنیم برای استفاده از این رنگ در اتاق خوابتان به هیچ وجه اغراق نکنید، زیرا آرامش خواب را تا حد زیادی کاهش میدهد.
معمولا رنگ قرمز با ترکیب مشکی بسیار پرکاربرد است و ترکیبی بسیار شیک ایجاد میکند اما ما پیشهناد میکنیم این رنگ را با سفید نیز امتحان کنید تا با ترکیبی جدید و بسیار زیبا آشنا شوید.

denzohome

کلام آخر…
اگر تابحال قدرت رنگ ها را دست کم میگرفتید بهتر است بدانید که جادوی رنگ ها و تاثیر آنها بر روح و روان انسان دریایی ست که هرچقدر راجع به آن بدانیم کم است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *