دانستنی‌های کالای خواب

کاربرد رنگ‌ها در دکوراسیون

مقوله رنگ ها به نوعی پیچیده اما در عین حال بسیار ساده است، در واقع رنگ های اصلی شامل سه رنگ آبی، زرد و قرمز است، این رنگ‌ها به این دلیل رنگ های اصلی شناخته میشوند که خالص هستند و از ترکیب هیچ رنگ های دیگری نمیتوان آنها را بوجود آورد اما باقی رنگ ها فرعی بوده و از ترکیب رنگ های اصلی ساخته میشوند.
رنگ های ثانویه از ترکیب دو رنگ اصلی به میزان مساوی بوجود می آیند که شامل رنگ های نارنجی قهوه ای و بنفش هستند.
رنگ های درجه سوم از ترکیب یک رنگ اصلی و یک رنگ فرعی یه میزان مساوی ایجاد میشوند.
رنگ های خنثی نیز شامل رنگ های مشکی سفید و خاکستری است.

رنگ سفید: رنگ سفید درک بهتری از فضا به ما میدهد و یادآور پاکیزگی و تمیزی است، این رنگ در طراحی و دکوراسیون داخلی مخصوصا دکوراسیون های مدرن بسیار کاربرد دارد چون مانند رنگ مشکی به راحتی با بقیه رنگ ها ست میشود و همچنین باعث بزرگتر نشان دادن فضا میشود.

0eace4fc3cca711528a0c7f4c9518bb4

رنگ مشکی: اگر میخواهید باوقار قدرتمند مستقل شیک و ساده بنظر برسید انتخاب رنگ مشکی بهترین گزینه است. استفاده از رنگ مشکی در فضای خانه و محیط کار شما را باهوش تر و با پرستیژتر نشان میدهد اما دقت داشته باشید که از این رنگ استفاده بی رویه نکنید زیرا نه تنها باعث کوچک نشان دادن فضا میشود بلکه میتواند نتیجه عکس دهد و اصلا زیبا نباشد.

2

رنگ طوسی: این رنگ ترکیبی از رنگ های سفید و مشکی است که دارای طیف های مختلف زیادی میباشد و چشم انسان میتواند 500 سایه رنگ طوسی را تشخیص دهد، با این که این رنگ خنثی بوده و به راحتی با تمامی رنگ ها ست میشود اما استفاده بی رویه از آن، خصوصا طوسی تیره موجب افزایش غم و افسردگی میشود.

3

رنگ نسکافه ای: این رنگ جزئی از طیف رنگی قهوه ای بشمار می آید و استفاده از آن فضایی دلچسب و ارام برای شما ایجاد میکند، این رنگ با تناژ گرمی که دارد به راحتی با رنگ های آبی و سبز ترکیب میشود.

4

رنگ سبز: رنگ سبز نماد سلامتی و طبیعت است و حسی صلح طلبانه دارد، این رنگ دارای طیف های بسیار زیادی میباشد که اکثر آنها برای مکمل بودن در کنار رنگ هایی دیگر بسیار مناسب است. رنگ سبز می تواند برای هر دکوراسیونی استفاده شود. ترکیب این رنگ با سفید، قهوه ای، زرد و آبی فضا را به محیطی آرام و امن تبدیل می کند. اکثر رنگ ها با ترکیب رنگ سبز زنده و انرژی آور به نظر می رسند. برعکس سبز پاستیلی به دلیل ملایم و خنثی بودن به شما امکان طراحی به سبک های مدرن را می دهد.

55

رنگ آبی: همانطور که میدانید رنگ آبی نماد آرامش و امنیت است، اگر تمایل به استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون، به عنوان رنگ غالب دارید خوب است بدانید استفاده از رنگ آبی در اتاق‌هایی که در مسیر تابش خورشید و نور طبیعی هستند، بسیار زیبا و دلپذیر است. اما اگر در اتاق‌های فاقد نور طبیعی به کار رود، احساس سردی و تاریکی را تشدید می‌کند.

6

در مقاله های بعد تاثیر رنگ های دیگر در دکوراسیون را بررسی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *