دانستنی‌های کالای خواب

ویژگی های اتاق کودک و تاثیر آن بر رشد و خلاقیت کودک

اتاق کودک اولین فضای شخصی است که به کودک تعلق دارد و علاوه بر ایجاد حس استقلال در کودک ، نوع دیزاین و ویژگی های آن نقش مهمی در روحیات و رفتار های او دارد به همین دلیل توجه به آن باید مورد توجه والدین قرار بگیرد.

از جمله مواردی که باید در اتاق کودک به آن توجه کرد :

رنگ اتاق خواب

انتخاب تخت خواب و سرویس روتختی برای کودک

فرش اتاق

استفاده از نماد های هنرمندانه

رعایت بهداشت و پاکیزگی اتاق

رنگ اتاق کودک

از ویژگی های اتاق کودک که تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی کودک دارد، رنگ دیوارها و دیزاین آنهاست، رنگ ها تاثیرات مختلفی بر احساسات و عواطف کودک دارند چون انرژی های مختلفی در خود دارند.

فرش اتاق

با درنظر گرفتن تحرک و بازیگوشی کودکان خردسال، ضروری است فضایی امن برای بازی کردن آنها گرفته شود. استفاده از فرش های ضد لغزش و با طرح های شاد و کودکانه، یکی از بهترین گزینه هاست.ایجاد فضای غیر لغزنده و امن برای جست و خیز کودکان در اتاق بازی انها بسیار مهم می باشد.

 

استفاده از نماد های هنرمندانه

وقتی نوبت به کار هنری می رسد، همه چیز درباره خلق یک ترکیب زیبا است .از استفاده از تابلوهای خلاقانه تا طرح های رنگارنگ و قطعات هنری دست ساز. برای ایجاد یک محیط سرگرم کننده و نشاط آور مناسب است.می توانید از طرح های مدرن و زیبا به عنوان طرح روتختی، دیوارهای اتاق و کمد کودک انتخاب کنید.

 

رعایت بهداشت و پاکیزگی اتاق

از دیگر ویژگی های اتاق کودک که بسیار حائز اهمیت است، رعایت نظافت اتاق و تجهیزات آن است.به دلیل حساس بودن پوست کودکان، ضروری است به بهداشت فرش روی زمین، تخت خواب و به طور کامل محیط اتاق توجه زیادی داشت.

 

انتخاب تخت خواب و سرویس روتختی برای کودک

زمانی که کودک شما به سنی رسید که دیگر گهواره های نوزادیش برایش قابل استفاده نبود باید تخت خواب مناسب سنش انتخاب کنید. علاوه بر راحتی داشتن ارتفاع استاندارد و کیفیت بالا باید قابل استفاده برای حداقل دوسال آینده کودک باشد.جدا از تخت خواب، جنس تشک و ازآن مهم تر ملافه و رو تختی بسیار حائز اهمیت است.پوست کودک حداقل 8 ساعت از زمان روز خود را در تماس مستقیم با روتختی قرار داردو نرمی و لطافت پارچه روتختی و کیفیت آن از مهم ترین عوامل آرامش و راحتی خواب کودکان است. روتختی کودک دنزو  در تنوع طرح و رنگ مخصوص سنین کودک و نوجوان طراحی و آماده شده است و با مراجعه به لینک زیر تنوه روتختی کودک را میتوانید مشاهده نمایید:

رو تختی کودک 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *