دانستنی‌های کالای خواب

نکات قابل توجه در انتخاب روتختی

دراز کشیدن و خوابیدن در تختخواب دنج بیش از یک سوم زندگی ما را در برمیگرد. پس بهتر است  اتاق خوابی داشته باشیم تا از آن لذت ببریم. روتختی در فضای اتاق در واقع نقش مبلمان در فضای پذیرایی را ایفا میکند و پایه اصلی دیزاین اتاق خواب و تاثیر گذارترین جزء  آن میباشد. تا حالا تصور کردین وقتی وارد اتاق خواب میشوین اولین وسیله ای که میبینین و نظرتان را جلب میکند چه چیزی است با این تصور متوجه میشین که چه مقدار انتخاب رو تختی در حسی که از اتاق خواب میگیرین اهمیت دارد. روتختی را می توان در چیدمان اتاق خواب نقش اول در زیبایی دانست اما روتختی علاوه بر زیبابودن باید کیفیت و مقاومت داشته باشد.

به نظرتان چه چیزی در اتاق های لوکس هتل ها میباشد که انقدر فضا را برای هر شخصی دلچسب تر و خاطره انگیز تر  میکند .۱00٪ تاثیری که تخت و روتختی و چیدمان آن ها برای مشتری های هتل ها دارد هیچ وسیله دیگر اتاق ندارد برای همین هم است که طراحان داخلی همه ی هتل های لوکس و نامی بیشترین توجه و هزینه قابل توجهی را به سرویس تخت خواب اختصاص میدهند.

با توجه به برخی نکات اصلی میتوانید اتاق خواب خود را مانند اتاق هتل ها دیزاین نمایید

در انتخاب رو تختی چه نکاتی را در نظر بگیریم :

  1. خیلی مهم است که سرویس روتختی شما از لحاظ رنگ و نما با کل اتاق خوابتان هماهنگی داشته‌باشد شما میتوانید با یک انتخاب هوشمندانه روتختی به اتاق خواب‌ خود رنگ، حجم و عمق بدهید سعی کنید استایل و سبک دکوراسیون  لوازم خود را به خوبی بشناسید و به بقیه عناصری که داخل فضا هست توجه کنین یکی از اصول اصلی طراحی دکوراسیون  داخلی این است که باید همۀ اجزای کوچک و بزرگ  دکوراسیون از نظر سبک  و رنگ  با هم هماهنگی و هم‌خوانی داشته باشند.
  2. برای انتخاب رنگ روتختی خود استراتژي داشته باشین رنگ ها را بشناسین و رنگ هماهنگ با دکور اتاق خود انتخاب نمایید این رنگ میتواند بنا به سلیقه شما رنگی خنثی باشد که با هر ترکیب و رنگی هماهنگ میشوند و باعث میشوند بیننده به سایر رنگهایی كه در كنار آنها قرار گرفته اند، توجه خاص نشان دهد و احساس امن بودن را در فضا ایجاد نماید و یا رنگی مکمل باشد که در عین  تضاد رنگی با دیگر رنگ های اتاق کامل کننده آن ها هم باشد و احساس تکمیل بودن را القا نماید طراحان داخلی در دیزاین های  خود بسیار از رنگ مکمل برای ایجاد کنتراست استفاده مینمایند.
  3. برای انتخاب طرح مناسب برای روتختی جدا از اینکه این امر مسئله ای کاملا سلیقه ای است بهتر است که شلوغی و یا خلوت بودن طرح های دیگر وسایل استفاده شده در اتاق خواب مانند فرش ،کاغذ دیواری و پرده ها را هم در نظر بگیریم به کار بردن طرح های شلوغ با رنگ های تند در اتاق هایی که در همه ی وسایل آن از طراحی های شلوغ استفاده شده است باعث ایجاد اغتشاش بصری و بر هم زدن آرامش اتاق میشود اتاق را خسته کننده می کنند و از طرفی زیبایی طرح هم اصلا در همچین اتاق هایی به نظر نمی آید، اما اگر همین طرح در اتاق خواب هایی با دیزاین های خلوت تر قرار گیرد با خود نمایی بیشتر چشم بیننده را به خود جذب مینماید.
  4. انتخاب جنس مرغوب برای  پارچه روتختی  در کنار کیفیت تشک انتخابی  دو عنصر اصلی و تاثیر گذار در بهداشت و کیفیت خواب شماست حتما در نظر داشته باشین  که روتختی با با پارچه نخ و  الیاف ضد آلرژی را برای خود انتخاب نمایید جنسی لطیف که آرامش شما را در زمان خواب دو چندان کند و و مطمئن شوید که با خوابیدن بر روی تخت دچار حساسیت نمیشوید ، در نظر داشته باشید که روتختی انتخابی شما قرار است چند سال برای شما کارایی داشته باشد پس انتخاب یک رو تختی نامرغوب می تواند برایتان دردسر ساز باشد.
  5. در فصول سرد و گرم سال با توجه به تغییراتی که در آب و هوای طبیعت به وجود می آید شما هم می توانید با استفاده از سرویس روتختی  خود نمای اتاق را هماهنگ با فضای حاکم بر طبیعت تغییر بدهید و حال و هوای اتاق خود را همگام با طبیعت دلچسب تر نمایید،در فصول سرد (زمستان و پاییز) استفاده از رنگ‌های تیره (مانند زرشکی- سورمه‌ای – خاکستری- سبز تیره و مشکی) مناسب‌تر است چرا که در هوای سرد به اتاق گرمی میبخشد  همچنین در فصول گرم سال (تابستان و بهار) نیزاستفاده از رنگ‌های روشن و کمرنگ مناسب‌تر است و حس فضا را خنک تر می نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *