دانستنی‌های کالای خواب

سال جدید، اتاق خواب جدید با این 5 نکته

دانستن اینکه هنگام طراحی اتاق خواب از کجا باید شروع کنیم می تواند مشکل بزرگی باشد ضمن این که باید عناصری را در نظر بگیرید که با هارمونی فضای اتاق متناسب باشد.
میتوانید از مجلات، پینترست و یا پیج های طراحی دکوراسیون اینستاگرام ایده بگیرید و سپس با توجه به اندازه اتاق خواب خود، شکل آن، سطح نور طبیعی و هر ویژگی که ممکن است لازم باشد، آن را تغییر دهید.

1. بهترین رنگ را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید:
رنگ اتاق خواب اولین موردی است که باید به آن توجه داشته باشید، برای اینکه فضای اتاق شما بزرگتر بنظر برسد بهتر است یک رنگ روشن برای اتاق خود انتخاب کنید.
بعنوان مثال رنگ خاکستری به دلیل اینکه تسکین دهنده، ملایم و کمی هیجان انگیزتر از رنگ سفید است بسیار محبوب است.
در حالی که رنگ یک مورد بسیار مهم برای چیدمان اتاق است اما انتخاب مناسب کاغذ دیواری نیز راهی عالی برای جان بخشیدن به فضای شماست.

2. بهترین چیدمان اتاق خواب را طراحی کنید:
با چیدمان تخت خود شروع کنید و سایر اثاثیه را در اطراف آن مرتب کنید. بهتر است تخت خود را از طول در یک اتاق مستطیل شکل قرار دهید، در حالی که در اتاق خواب های بزرگترمیتوانید خلاقیت بیشتری بکار ببرید، مثلا ممکن است بخواهید تخت را در مرکز اتاق قرار دهید یا هنگام برنامه ریزی برای چیدمان اتاق خواب های کوچک، تخت را در گوشه ای قرار دهید تا فضای بیشتری از اتاق داشته باشید.

3. بهترین تخت خواب را برای طراحی اتاق خواب خود انتخاب کنید:
انتخاب تخت تنها به خرید یک تخت زیبا نیست. عرض تختی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر در فضای ذخیره سازی اتاق خواب محدودیت دارید میتوانید از تخت هایی با سایز کوچکتر استفاده کنید و یا اگر فضای کافی دارید میتوانید از تخت های کینگ سایز استفاده کنید.
برای خرید سرویس خواب در نظر داشته باشید که تنها ملاک شما برای این انتخاب نباید زیبایی یک وسیله باشد بلکه باید از نظر طبی و سلامت هم تایید شده باشد چون قرار است شما روی آن بخوابید، استراحت کنید و یک سوم شبانه روز خود را در اتاق خواب بگذرانید داشتن یک خواب راحت می‌تواند هم از نظر فیزیکی شما را در سلامت نگه دارد و هم از تنش هایی که در طول روز با آنها دست و پنجه نرم کرده اید خلاص شوید.

4. بهترین کالای خواب را نیز انتخاب کنید:
هرگز تاثیر باورنکردنی تشک مناسب، بالش، لحاف فوق العاده سبک و روپوش فوق العاده راحت را دست کم نگیرید زیرا می تواند احساس راحتی ما را چند برابر کند، درد گردن و کمر را ریشه کن کند، آلرژی ها را کاهش دهد، میزان خواب ما را بهبود بخشد و در نتیجه احساس خوبی به ما ببخشد.

5. استفاده از پرده برای جلوگیری از ورود نور:
محیط خواب باید ساکت، خنک و تاریک باشد. پرده ضخیم می تواند جلوی ورود نور در طول شب را بگیرد. البته اگر برای هماهنگی با سبک دکوراسیون اتاق خود از پرده های نازک و توری استفاده میکنید در زیر آن ها می توانید کرکره هایی نصب کنید که شب ها هنگام خواب با کشیدن کرکره ها جلوی ورود نور را گرفته و حریم خصوصی مناسبی برای استراحت خود فراهم نمائید. تاریک کردن اتاق هنگام خواب ضروری است چرا که قرار گرفتن در معرض نور باعث کاهش سطح هورمون ملاتونین در مغز می شود. ملاتونین هورمونی است که مسئول کاهش هشیاری و خواب آلوده کردن انسان در هنگام شب است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *