دانستنی‌های کالای خواب

حقایق جالب درباره اتاق خواب

*برای اینکه اتاق شما به عنوان اتاق خواب در نظر گرفته شود، باید یک تخت داشته باشد.

*ما بیشتر از هر مبلمان دیگری در خانه زمان خود را روی تخت می گذرانیم.

*اولین تشک فنردار تا سال 1871 اختراع نشد.

*حدود 43 درصد از کودکان 3 تا 4 ساله در اتاق خواب خود تلویزیون دارند.

*یک فرد معمولا یک سوم عمر خود را در خواب می گذراند.

*میزان خواب مورد نیاز ما به عوامل زیادی بستگی دارد، به خصوص سن ما. نوزادان ممکن است 14 تا 15 ساعت، کودکان نوپا به 12 تا 14 ساعت، کودکان در سن مدرسه 10 تا 11 ساعت زمان نیاز داشته باشند، در حالی که بزرگسالان ممکن است تنها به 7 تا 9 ساعت نیاز داشته باشند.

*تخت دوطبقه تختی است که چارچوب تخت آن بر روی دیگری چیده می شود. متداول ترین نوع تخت دوطبقه تختی است که دارای دو تشک (هم اندازه) است که مستقیماً روی دیگری قرار گرفته است.

*برخی از مطالعات نشان می‌دهد که هوای اتاق خواب حدود 60٪ بیشتر از اتاق نشیمن آلوده است، تهویه ضعیف و محیط کاملاً مهر و موم شده قطعاً می تواند گردش هوا را منع کند و بنابراین میزان آلودگی و سموم در هوای اتاق خواب افزایش می یابد.

*گران ترین تخت خواب جهان Baldacchino Supreme نام دارد که توسط استوارت هیوز، یکی از بحث برانگیزترین طراحان جهان ساخته شده است. قیمت آن بیش از 6.4 میلیون دلار است.

*در غرب، تاریخچه تخت را می توان برای اولین بار در مصر باستان یافت. تخت هایشان بیشتر شبیه کاناپه است. مصریان هیچ تمایزی بین تخت و کاناپه قائل نبودند. از همان مورد هم برای خواب و هم برای استراحت استفاده می‌کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *